Wat zijn organische bezoeken?
Betekenis: Organische bezoeken (organic search)
Organische bezoeken zijn bezoeken uit de organische zoekresultaten van een zoekmachine. In Google Analytics terug te vinden bij verkeersbronnen –> bronnen –> zoeken –> organisch.
Niet betaalde zoekresultaten
Deze mensen hebben geklikt op een zoekmachine resultaat na een zoekopdracht in een zoekmachine. Organische zoekresultaten worden ook wel niet betaalde zoekresultaten of natuurlijke zoekresultaten genoemd.
Betaald zoekverkeer
Betaald zoekverkeer (paid search traffic), zoals AdWords verkeer, vallen niet onder de organische bezoeken. De betaalde bezoekers zijn in Google Analytics te vinden bij Acquisitie–> AdWords. Hiervoor moet Google AdWords wel gekoppeld zijn met Google Analytics.
Organische bezoeken verhogen
Door zoekmachine-optimalisatie (SEO) kan de positie van de site in de zoekmachineresultaten beïnvloed worden. Wanneer de positie van een site verbetert, stijgen de organische bezoeken. Tijdens zoekmachine-optimalisatie werkzaamheden is de stijging in de organische bezoeken een belangrijke pijler.