Conversie optimalisatie
Vaak denkt men dat de mate van succes van een website alleen afhankelijk is van het aantal bezoekers. Maar wat is het doel van je website? Wil je veel bezoekers of wil je veel omzet uit je website halen? Bezoekers naar je website trekken is stap één, ze een bepaalde actie laten uitvoeren is stap twee. Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat er meer doelen op de website worden voltooid. Hierdoor zal het conversiepercentage stijgen.
Conversiepercentage
Bij een webshop is het doel van je website duidelijk. Je wilt dat zoveel mogelijk bezoekers je producten kopen. Voor websites met een minder commercieel karakter kan een aanmelding voor een nieuwsbrief het doel zijn. Hoe meer bezoekers het gestelde doel voltooien, hoe hoger het conversiepercentage van de website is.
A/B testen
“One test is worth a thousand expert opinions“.
Welke conversiepercentage “goed’ is, is moeilijk vooraf te bepalen. Door middel van A/B testen is het mogelijk om het conversiepercentage te verbeteren. Als uit de webstatistieken blijkt dat weinig mensen een formulier invullen, kan er bijvoorbeeld getest worden met een korter formulier. De ene groep mensen krijgt dan het originele formulier te zien, terwijl de andere groep mensen het nieuwe formulier te zien krijgt. Zo wordt bepaald welk formulier het hoogste conversiepercentage heeft. Door te blijven testen kan het conversiepercentage constant verbeterd worden.
Hogere conversie
Als je een hogere conversie wilt, betekent dit dat je een hoger rendement uit je website wilt halen. Als het conversiepercentage sterk verbetert, kun je met hetzelfde aantal bezoekers aanzienlijk meer rendement uit je website halen. Als een hogere conversie eenmaal gerealiseerd is, wordt het aantrekken van meer bezoekers nóg interessanter.
Ook optimaal rendement uit je website halen? Neem dan contact op, wij adviseren en helpen bij het verbeteren van het conversiepercentage.